Wyposażenie niewielkiej przestrzeni w najpotrzebniejsze akcesoria i sprzęty nierzadko graniczy z cudem, jednak podchodząc do tego zadania z rozmysłem, jesteś w stanie osiągnąć zamierzony sukces. Podpowiadamy, jak przemyślanie wyposażyć małe biuro, aby nie było ono zagracone.
Na początek porządek
Chcąc stworzyć spójną i przyjazną pracy przestrzeń, warto na samym początku uporządkować ją, o ile nie jest ona pusta. W wielu przypadkach biura zapełnione są kartonami, starymi niepotrzebnymi teczkami na dokumenty, a także zużytymi długopisami i wieloma innymi akcesoriami biurowymi, które nigdy nie znajdą już swojej przydatności. Wyrzuć wszystko, co się nie przyda – rozpisane długopisy, krótkie ołówki, puste notatniki, nieestetycznie wyglądające segregatory i kosze. Oczyść wnętrze biura z tego, co znacząco wpływa na jego estetykę.
Przemyślane zakupy
W niewielkim biurze zazwyczaj brakuje miejsca i jest to główny wyznacznik, którym powinieneś się kierować podczas zakupów. Nie ma co kupować dodatkowych 30 segregatorów, gdy jedyna szafa, jaka zmieściła się w pomieszczeniu, nie posiada aż tak dużo miejsca, by je przechować. Należy także pamiętać, że małe biuro niekoniecznie oznacza tylko niewielką przestrzeń, ale także może odnosić się do biura, w którym pracuje jedna bądź dwie osoby! Nie oszukuj się, że dwóch pracowników jest w stanie wykorzystać 60 długopisów w miesiąc. Co zatem powinno znaleźć się w koszyku?
Na samym początku zadaj sobie pytanie co do tego, co Ci jest niezbędne w pracy, a z czego możesz zrezygnować. Jako osoba reprezentująca konkretne usługi lub firmę, z pewnością posiadasz swoją wizytówkę i na pewno zbierasz także wizytówki od partnerów biznesowych. Chcąc zachować w nich porządek, warto zainwestować w wygodny i funkcjonalny wizytownik, który pozwoli Ci szybko odszukać kontakt, jakiego potrzebujesz. W przypadku, gdy pracujesz z licznymi dokumentami, które często uaktualniasz, na pewno przyda Ci się niszczarka, dzięki której pozbędziesz się nieaktualnych papierów, jednocześnie dbając, aby ważne dane nie były możliwe do odczytania. Gdy jesteś osobą rozchwytywaną, a Twoja praca polega na stałych spotkaniach, świetnym akcesorium biurowym jest podkładka na biurko – dzięki takiej w formie papierowej, będziesz mieć dodatkową przestrzeń na notatki, bez konieczności korzystania z kalendarza czy karteczek, które przecież uwielbiają się gubić!
Co ponadto? W każdym biurze nie powinno zabraknąć zszywek, zszywaczy, dziurkaczy, długopisów i nożyczek. Są to akcesoria, które przydają się niezależnie od profesji. Wykorzystują je księgowi, pracownicy działów marketingowych, a także handlowcy i wielu innych. Zszywki, zszywacze i wszelkie dziurkacze przydają się, gdy konkretne dokumenty występują w ilości większej niż jedna kartka. Długopisy są nieodłącznym elementem biurowym – w takich miejscach zawsze coś trzeba na szybko zapisać, natomiast nożyczki znajdują zastosowanie, gdy trzeba zapakować paczkę i okleić ją taśmą, lub usunąć z dokumentów konkretną część kartki z poufnymi danymi.
W utrzymaniu porządku pomagają wszelkiego rodzaju segregatory i teczki na dokumenty. Warto zawsze wybierać takie, które opatrzone są grzbietem z możliwością podpisania, dzięki czemu nie będziesz niepotrzebnie wertować wszystkich segregatorów w poszukiwaniu konkretnego roku, czy firmy. Niemniej przydatne są także tablice korkowe. Sprawdzają się one, zwłaszcza gdy jesteś wzrokowcem – możesz do nich przyczepiać kolorowe karteczki z ważnymi datami lub informacjami, o których musisz pamiętać. Jest to także świetna alternatywa dla tablic na mazaki, z którymi często pracują marketingowcy podczas swoich „burz mózgów”!